De la FOMO la JOMO #infelutau - Oana Tache

De la FOMO la JOMO #infelutau

oana tache 7up

Stii feeling-ul ala pe care-l ai cand dai obsesiv scroll pe net si te trezesti ca esti extrem de nemultumit de tine?! Ca pare ca nu faci destul?! Ca altii au o viata mai plina, mai frumoasa, mai interesanta si aduna mai multe like-uri…Recunosti senzatia de anxietate?! Sentimentul ca esti lasat pe dinafara?! Ca nu te incadrezi in peisaj?! Ca faci ce faci si totusi, parca ratezi mereu momente?!

Asta e fear of missing out – FOMO – teama de a pierde momentul…Iar fenomenul a fost identificat, analizat si denumit in ’96 de Dr. Dan Herman, marketing strategist.

Comform studiilor efectuate in UK si US, majoritatea Millenials (cei cu varstele intre 18 si 34 de ani) au declarat ca e mai simplu sa spuna “DA” la orice doar din FOMO. Mai mult de jumatate din cei intervievati au declarat ca abia mai apuca sa isi acorde timp si energie lor insisi sau pentru dezvoltarea de noi skill-uri sau pasiuni. Mai mult, FOMO se dezvolta cu atat mai mult cu cat in online avem impresia ca toti ceilalti sunt foarte ocupati si activi.

Digital FOMO distrage atentia, te face sa iti pierzi puterea de concentrare si duce la o capacitate redusa de engagement in interactiunile din real world.

Din fericire, raspunsul e la tine. Si da, vine si de la brand-urile care te fac constient de nevoia de JOMO. Pentru ca JOMO e opusul lui FOMO. 🙂 JOY OF MISSING OUT a fost lansat ca termen in 2014, dar abia din 2019 creste in popularitate.

JOMO e senzatia placuta pe care o ai atunci cand alegi pentru tine, cand iti asumi ca esti diferit si ca e bine asa, cand vrei iti satisfaci o dorinta. Fie ca stai sambata seara la TV stiind ca prietenii tai sunt afara, fie ca alegi sa iesi afara si sa te plimbi singur si liber cu bicla sau rolele, ca alegi sa pleci la munte cand toate lumea e la mare sau sa citesti o carte cand toti ceilalti stau pe net, JOMO – joy of missing out – iti reda increderea in propriile alegeri, iti reaminteste ca FEELS GOOD TO BE YOU!

Mi-ar placea sa existe un buton care sa ne faca sa trecem #fromfomotojomo instant. J Nu avem buton (inca), dar asa cum spuneam avem brand-uri care intuiesc si sustin nevoile publicului. Pe mine 7up si mascota lor, Fido Dido m-au ajutat sa imi dau unplug. Mi-au dat cel mai misto challenge si mi-au reamintit intr-un an extrem de aglomerat si agitat ca POT si TREBUIE sa imi traiesc viata si in afara ecranului de telefon. Ca e cool sa am iar puterea de a alege.

Asta iti urez si tie: Treci de la FOMO la JOMO, in felu’ tau! 🙂

Oana Tache

I love questions and answers, tattoos and loud music. I'm a social media addict and an adrenaline junkie. I'm your party partner and DIGITAL HOST. Are you ready for some online quality content? :)

View all posts