Office Talk: 7 reguli simple sa-ti negociezi mai bine DEAD-LINE-urile! - Oana Tache

Office Talk: 7 reguli simple sa-ti negociezi mai bine DEAD-LINE-urile!

Panica, nervi, tremurat, cafele, țigări, telefoane încinse si strigături de toate felurile…obligatoriu si-un limbaj colorat!

Stresul si anxietatea generate de termenele limita îmbolnăvește pana la dementa subiecții care se supun crezului “clientul nostru, stăpânul nostru”. Si le scoate fire albe deopotrivă angajaților si freelancer-ilor. De ce? De unde pana unde starea asta?

Pentru ca vrei sa iasă treaba si sa nu dezamăgești. Fiindcă ești profi! Evident, in ecuație sunt si bani si trebuie sa fii time si cost efficient, dar cum faci sa nu ajungi sa-ti smulgi parul din cap?!

Începătorii care stau bine la teoria învațata in școlile de marketing, comunicare – ar raspunde sec: “Pai, nu depășești deadline-ul. Te ții de plan.” Dar “practicanții” stiu ca termenele limita se pot da peste cap. Si niciodată in favoarea prestatorului de servicii.

Regulile sunt simple:

1. Întreaba! Inca de la primul meeting trebuie sa știi toate datele proiectului: părțile implicate, pentru cine urmează sa livrezi, termenii contractului tău si binenteles un brief general al produsului – in asa fel încât sa faci cunoștiință cu cât mai multe necunoscute si sa nu te trezești pe parcurs ca trebuie sa dai telefoane si email-uri cu întrebări de începători.

2. Stabilește! Neaparat trebuie sa existe un timeline! Cere informații privind deadline-ul campaniei, data la care clientul vreau sa vadă primul draft si termenul limita de livrare a produsului final. Îți vei ușura cu mult munca!

3. Negociază! In funcție de resursele de care beneficiezi si de timpul de care ai nevoie pentru a duce la bun sfârșit proiectul. Oameni suntem, iar la discuția preliminara întotdeauna e permisă si părerea ta ca prestator de servicii.

4. Cere! Totul trebuie sa fie si in scris! Cere un mail cu toate datele discutate – asa zisul meeting report. Vei evita astfel discuțiile de pe parcurs de genul : ” ai înțeles greșit!, nu ne-am înțeles asa” etc. si vei fi acoperit in cazul in care vor exista răsturnări de situație. Asta încercam sa evitam, nu?!

5. Nu uita de modificări! Întotdeauna in domeniile creative, exista păreri si păreri. Nu exista produse proaste, exista perspective diferite. Nu uita asta si nu te descuraja! Tine cont de faptul ca produsul poate “fi întors înapoi” si supus modificărilor cerute de client.

6. Nu lasă garda jos! O data ce ai discutat si ai in scris calendarul de lucru, orice modificarea a termenului de execuție inseamna PRESIUNE. Atat asupra ta cât si a echipei tale. Si nimeni nu vrea sa fie strâns cu usa sau făcut preș.

7. Renegociază! Explica pe cât de civilizat posibil ca orice modificare va însemna rabat de la calitatea finala a produsului si nici tu, nici echipa ta nu lucrați low quality – pana la urma de-asta a si venit clientul la voi, nu? Iar dacă timpul de lucru sau resursele umane implicate sunt solicitate in plus din cauza unor flick flack-uri generate de clienți, poți renegocia tariful.

NU UITA! TIME IS MONEY FOR EVERYBODY!

Oana Tache

I love questions and answers, tattoos and loud music. I'm a social media addict and an adrenaline junkie. I'm your party partner and DIGITAL HOST. Are you ready for some online quality content? :)

View all posts

Oana Tache

I love questions and answers, tattoos and loud music. I'm a social media addict and an adrenaline junkie. I'm your party partner and DIGITAL HOST. Are you ready for some online quality content? :)