EXCLUSIV: Interviu cu Andi Vanca, PR MANAGER Electric Castle Festival! - Oana Tache

EXCLUSIV: Interviu cu Andi Vanca, PR MANAGER Electric Castle Festival!

Ne scriem pe mail de mai bine de 3 luni. Punem la cale parteneriatul MTV – Electric Castle impreuna – eu din postura de Brand Manager MTV Romania, el PR Manager al celui mai cool festival de la noi. Si pentru ca intotdeauna mi-a placut sa descopar si sa impart cu voi si perspectiva oamenilor din spatele oricarui proiect la care am pus umarul – iata povestea omului de comunicare: ANDI VANCA!

Cum a luat nastere EC? Care e background story-ul acestui proiect?

ANDI: EC s-a născut după mulți ani de organizat evenimente, evenimente care au tot crescut până când următorul pas logic pe care trebuia să-l facem a fost să organizăm un festival. Simțeam că este un gol pe piață și că lipsea un festival cu un concept puternic în spate. Așa a apărut Electric Castle. Cunoșteam foarte bine locația și tot conceptul nostru s-a construit în jurul castelului Banffy.

Cât de greu e sa construiești un nou Brand de gen?

ANDI: Cred că dacă ai un plan bun, cu un concept bine definit și o strategie pe termen lung, lucrurile merg mai ușor. Evident totul este dublat de foarte multă pasiune și o atenție incredibilă la detalii. Electric Castle a devenit un brand puternic pentru că a fost în primul rând un produs foarte bun, un eveniment de calitate cu o producție foarte bună. Pe lângă muzică, atât activitățile non-muzicale, cât și serviciile pentru public, întregeau ceea ce dorim noi să transmitem și anume că EC este în primul rând o experiență completă de festival.

Cât de greu e sa convingi sponsorii – banuiesc ca la prima editie a existat acest challenge?

ANDI: A existat o oarecare reticență din partea sponsorilor noi din festival. Cu mulți din sponsori dezvoltasem deja o relație foarte bună pentru că am colaborat și la alte evenimente și a fost mai ușor să începem discuțiile. O provocare a fost aceea de a convinge sponsorii că la Electric Castle, fiind într-un spațiu istoric, cu un castel vechi, nu putem folosi clasicele bannere, mesh-uri sau să distribuim flyere și că brandingul lor va trebui să se integreze în conceptul nostru vizual. Astfel fiecare sponsor al festivalului a avut o zonă în care fac diverse activări ce răspund unei nevoi a publicului (încărcătoare de mobile, sporturi extreme, workshop-uri, etc).

Care sunt etapele organizării unui festival?

ANDI: Organizarea Electric Castle durează aproximativ un an de zile. De exemplu lucrul la ediția din 2015 l-am început în August 2014. Volumul de muncă este foarte mare, însă este împărțit pe mai multe etape. Întâi se stabilește direcția spre care vrem să mergem cu lineup-ul, iar apoi începe contactarea agenților și a negocierea condițiilor în care pot veni artiștii pe care ni-i dorim. În paralel se duc discuții cu sponsorii și partenerii festivalului. Apoi se fac planurile pentru comunicare, amenajare, de vânzare. În apropierea evenimentului au loc campaniile de comunicare, iar amenajarea la fața locului o facem cu aproximativ 3 săptămâni înainte. Cele 4 zile de festival trec foarte repede, iar după o pauza de 1-2 luni începem lucrul pentru ediția următoare.

Dpdv marketing, mergeți numai pe rețetele tradiționale sau încercați si out of the box trends?

ANDI: Avem campanii pe cât mai multe canale (TV, radio, outdoor, online), dar încercăm să ne și jucăm. Deobicei pe online avem foarte multe campanii prin care dorim să facem user generated content. Avem în spate o comunitate foarte mare și numeroasă și ar fi păcat să nu folosim acest lucru. Pe lângă clasicele campaniii, organizăm 12 promo party-uri în timpul anului, în orașele mari din România.

Povestește-mi despre echipa. Cati membri. Voluntari/ parteneri etc.?

ANDI: Suntem aproximativ 20 de oameni în managementul festivalului. Pentru mulți dintre noi Electric Castle este un full time job, iar alții sunt doar colaboratori. Ne-am strâns oameni din toate mediile, fiecare cu skill-ul lui. Suntem în primul rând un grup de prieteni uniți de o pasiune comună care comunicăm constant și cred că acest lucru se transmite și în acest proiect. E multă, tare multă pasiune la mijloc.

Cum si cine hotărăște line-up-ul?

ANDI: Lineup-ul este hotărât de Teodor Negrea, Directorul Artistic al festivalului, care lucrează împreună cu Edmond Lenarth, Booking Manager. Înainte de fiecare ediție discutăm direcția în care vrem să mergem și sunt alese niște nume pe care ni le dorim pe afiș. Iar apoi încep negocierile în acest sens.

Cum ati ajuns la line-up-ul de anul asta?

ANDI: Înainte să începem pregătirile avem o discuție despre direcția în care trebuie să mergem în anul ce urmează: câte scene, ce artiști, ce genuri muzicale dorim să acoperim. În fiecare an am încercat să avem un lineup cât mai variat, care să atingă mai multe genuri muzicale: am avut hip hop, electro, trip hop, house, etc. În primul an am vrut să dăm greutate festivalului și am adus Morcheeba, iar în al doilea an Die Antwoord au fost un statement că Electric Castle este diferit, fresh și non conformist. Anul acesta am vrut să avem un lineup cu multe nume cunoscute în România, nume mari. Astfel am avut mai multe scene (a apărut Boiler Stage), iar valoarea lineup-ului este mult superioară celei de anul trecut. Ne-am dorit foarte multe The Prodigy pentru că erau foarte așteptați în România, aveau un album nou și după au declarat și ei sunt șanse ca încet încet să se retragă. Era așadar momentul perfect să îi avem headlineri.

Cum ai descrie EC in 2015? In 3 cuvinte?

ANDI:Best. Shit. Ever. 

Publicul vine la un festival numai pentru muzica? Ce alte surprize ati mai pregatit on location?

 ANDI: Electric Castle este o experiență completă, este mai mult decât o înșiruire de concerte. Este, dacă vrei, o vacanță la castel unde ai de toate. Ai muzică, ai sporturi extreme, ai workshop-uri, un fashion corner, un vynil showcase și altele. Anul acesta zona de sporturi extreme va fi foarte spectaculoasă. Traseul de Dirt Bike pe care îl vom construi este cel mai mare traseu de acest gen din Europa de Est, pentru a-l construi vom aduce o echipă din Houston. Căutăm în fiecare an să dezvoltăm și activitățile conexe.

EC e mai aproape de Glastonbury, Tomorrowland sau Woodstock?

ANDI: Cred că are câte un pic din fiecare. Are libertatea de la Glastonbury sau Woodstock și probabil, în câțiva ani vom avea o coregrafie similară cu ce se întâmplă la cele mai mari festivaluri din Europa. Ce este însă important de spus, și nu am spus-o doar noi ci toți artiștii care au venit la festival, este că EC are o personalitate și un vibe propriu, lucruri pe care le găsești în puține locuri din Europa. Iar eu sunt convins că dacă menținem standardul la fel de sus, în câțiva ani EC va fi sus de tot. Ca o idee, anul acesta vom avea undeva în jur de 3000 de străini…

Despre Andi Vanca- ce alte proiecte mai ai? Cum ai ajuns communication manager la EC? 

ANDI: M-am născut într-o toamnă ploioasă… :)) Glumesc. Am ajuns la Cluj, după ce mi-am sabotat admiterea la Brașov. În 2009, în primul an de facultate am cunoscut niște oameni care au avut ideea de a face niște College Party-uri pentru studenții români. Așa a început totul. Practic am putut observa cum a crescut totul în jurul meu. În 2011 a apărut parteneriatul cu Boiler Club, apoi au început să apară evenimentele tot mai mari organizate în locații neconvenționale, EC-ul a apărut în 2013, iar anul acesta a apărut și Electric City. A fost vorba de o conjunctură favorabilă până la urmă. Și multă pasiune. Pe lângă Electric Castle mă ocup de comunicare pentru evenimentele pe care le mai face la Boiler Events și comunicarea de la Boiler Club, din Cluj.

Oana Tache

I love questions and answers, tattoos and loud music. I'm a social media addict and an adrenaline junkie. I'm your party partner and DIGITAL HOST. Are you ready for some online quality content? :)

View all posts

1 comment