Mai citeste cineva? Virginia de la Editura Trei zice ca DA! - Oana Tache

Mai citeste cineva? Virginia de la Editura Trei zice ca DA!

 

Logonoueditura

Da, recunosc, stau cu mana pe telefon aproape 10 ore pe zi. Sunt dependenta de retetele sociale si innebunesc daca raman fara net intr-o seara in oras. Dar cand vine weekend-ul, nimic nu se compara cu o cana de ceai si o carte buna! Mai rezista cartile si editurile in era in care netul a devenit “aer”? Virginia de la Editura Trei ne raspunde la intrebari ACUM!

O: Cat de importanta este pentru o editura o colectie de carti axate pe target young in 2014, cand internetul este atat de prezent?

V: Foarte, foarte importanta, pentru ca tinerii afla de pe net despre diverse carti pe care ar vrea sa le citeasca si poate nu intotdeauna isi permit sa cumpere o carte in engleza, asa ca o vor avea tradusa de la noi.

In plus, netul este o sursa de informatii diverse, de noutati, tendinte si mode pe care noi incercam sa le adaptam la piata locala. Caci exista mode si curente si in literatura pentru adolescenti si tineri. Se poarta sick lit ca Sub aceeasi stea de John Green, distopiile precum Starters & Enders de Lissa Price, fantasy ca Regatul umbrelor de Leigh Bardugo, reality touch gen O întamplare cu un caine la miezul noptii de Mark Haddon, time travel gen Zi dupa zi de David Levithan….

O: Care sunt cuvintele cheie cand vorbim despre Young Fiction Connection a editurii Trei?

V: Connection este primul termen care ne defineste. Suntem conectati la tot ce e mai bun si mai puternic in literatura pentru tineri.

Selection ca sa ramanem la definitiile in engleza – alegem cu cea mai mare atentie titlurile pe care le traducem. Din toate listele de bestsellers, din toate propunerile venite de la editorii si agentii literari din strainatate selectam la crème de la crème, iar asta se vede atat in cifrele de vanzari, cat si in notorietatea colectiei. Desi are abia un an, a devenit deja preferata tinerilor cititori romani.

WOW! Factor inseamna ca fiecare titlu pe care il lansam trebuie sa fie diferit de orice alta productie editoriala romaneasca – si aici va dau exemplu campania de lansare a celui mai recent titlu YA, Jumatatea rea, de Sally Green. Cu siguranta v-au atras atentia cartile inlantuite din vitrinele marilor librarii si mesajele din social media.

O:Care este feedback-ul publicului?

V: Impresionant, si va spun doar ca Sub aceeasi stea de John Green, este un titlu cu un succes fenomenal la nivel international, care a cucerit si cititorii romani intr-un timp foarte scurt. Am lansat cartea aceasta la Bookfest 2013 si a ajuns deja la al saptelea tiraj. Pentru o carte scoasa in Romania este o performanta, cu siguranta!

O: Care sunt autorii “pe val” acum?

V: John Green – este unul dintre cei mai iubiti autori de literatura pentru tineri din toate timpurile, chiar a fost inclus recent pe lista revistei Time a celor mai influente 100 de personalitati.

Sally Green – doar o coincidenta de nume cu John J, este autoarea unei carti fenomen, ale carei drepturi s-au vandut in 50 de tari inainte de publicare. Jumatatea rea cu siguranta va fi un hit si in Romania!

Leigh Bardugo, care le deschide tinerilor cititori apetitul pentru literatura rafinata si Salla Simukka – o autoare pe care noi am pariat primii si care acum cucereste mapamondul.

 O: Daca ar fi sa facem o paralela intre limbajul si temele abordate de autorii consacrati si cei care abia incep sa-si faca un nume – care ar fi cele mai notabile diferente?

V: Literatura pentru tineri e mult mai relaxata si mai dezinhibata si nu ma refer la folosirea expresiilor licentioase. Un autor de literatura pentru adolescenti scrie ca si cand ar povesti prietenilor, ii duce pe cititorii sai in mijlocul evenimentelor si ii face sa rezoneze cu personajele vorbindu-le pe limba lor.

Temele sunt diverse, insa as spune ca la autorii consacrati acestea sunt mai cautate, mai lucrate, mai slefuite. Autorii abia lansati scriu despre ce le e mai la indemana, si pot sa pariez ca in prima sau a doua carte includ experientele personale sau ale celor apropiati. Insa tocmai aceasta dezinhibare literara, aceasta devoalare personala face ca literatura lor sa aiba priza la public.

 

O: Care sunt actiunile de marketing prin care editurile ii fac pe cititori sa revina din spatiul virtual in universul cartilor?

V: Cred ca in loc de marketing as spune BTL. Incercam sa ne ducem spre cititorii nostri prin intalniri in scoli, concursuri si discutii online, recenzii pe blogurile lor preferate, campanii in social media. Practic, le atragem atentia in spatiul virtual si ii ghidam spre librarie.

 virginia costeschi 2

O: Daca ar fi sa ne recomanzi o  carte pentru vara asta, care ar fi titlul pe care ar trebui sa-l avem cu noi in vacanta?

V: Jumatatea rea ar fi primul, pentru ca e o carte extraordinara. Dar de ce sa cititi doar o carte? Puteti incerca si Zi dupa zi, pentru ca te face sa te intrebi ”ce-ar fi daca…?”, Cautand-o pe Alaska pentru ca John Green 🙂  si Regatul umbrelor, o carte de care va veti indragosti, pentru ca este un cocktail literar minunat!

8. Care e cartea ta preferata?

Sunt doua: Starters si Enders, de Lissa Price. E o varianta fictionala a viitorului nostru, care suna destul de sumbru…dar solutii exista, daca stim unde sa le cautam.

 

5 comments

  • Have you ever thought about writing an e-book or
    guest authoring on other sites? I have a blog based on the same ideas you
    discuss and would love to have you share some stories/information. I know my subscribers would appreciate your work.
    If you are even remotely interested, feel free to
    shoot me an email.

  • whoah this weblog is wonderful i really like reading your articles.

    Stay up the good work! You understand, lots of persons are searching round for this information,
    you can help them greatly.

  • Grеetings! ӏ’ve been following your weblog foг а wɦile
    noԝ and finally got tɦe courage tߋ ǥo ahead ɑnd give you
    a shout out from Kingwood Tx! Јust wanted to ѕay kеep up tҺе grea job!